Pages

Modal

Modal

Assalamualaikum dan salam pembacaan kepada pembaca semua

Anda sudah di terangkan dengan Kajian MLM dan kepentingannya. Sekarang mari kita kaji kenapa MLM mesti dilibatkan dengan Modal.Dan jika tidak faham dari sini anda akan salah takfir kepada MLM.

Okay baiklah, kalau anda berkerja di bawah syarikat.Pengikat anda ialah gaji yang diberi. Ini kerana kalau anda tidak mematuhi peraturan syarikat gaji anda akan dipotong bahkan anda berisiko dibuang kerja. Tetapi di dalam MLM, syarikat tidak mempunyai kuasa veto bagi mengerakkan anda. Jadi sistem modal diperkenalkan bagi menjaga hak dan kepentingan syarikat. Ada juga syarikat yang mengambil keuntungan kepada investor(pelabur) jadi anda perlulah berhati2 dan mengkaji syarikat sedalam-dalamnya.

Seterusnya, modal anda juga ialah modal syarikat untuk membangun jadi pilihlah syarikat yang berpotensi untuk berjaya.Tipulah jika syarikat tidak mengambil atau mengaut keuntungan dari modal/anda. Saya pasti tidak akan ada syarikat yang cakap mereka tak makan duit downline walaupun satu sen.

Risiko kejayaan boleh diukur dengan modal yang anda keluarkan. Semakin kurang modal anda semakin kurang risiko anda,tetapi perniagaan manakah yang memulakan modal yang rendah? Jadi anda perlu berhati-hati kerana ada "udang disebalik batu".

Okay saya memberikan nilai ataupun tetapan modal bagi MLM.

RM 0-1000 =anda berada dalam kedudukan bahaya kerana modal yang anda keluarkan terlalu sedikit dan anda cenderung untuk ditipu.

RM 1000-4000 = anda berada dalam kedudukan yang agak selesa

RM 4000-keatas =anda berada dalam kedudukan bahaya kerana modal yang anda keluarkan terlalu besar.

Saya tidak mengatakan jika anda berada di kedudukan yang selesa anda tidak perlu mengkaji lebih dalam dan terus melabur. Tetapi anda perlulah menjalankan kajian mengikut apa yang saya telah terangkan dalam post saya sebelum ini.


Sampai disini sahaja post saya.Nantikan post saya yang akan datang.

**************************************************************************

Anda rasa post ini amat berguna?? Sharekan dengan sahabat2 anda di fb,google+,twitter dan lain2.
Ilmu jangan disimpan seorang



{ 0 comments... Skip ke Ruang Komen }

Tambah Komen Anda

 
Yahoo Messenger
Function Off ('_')
Google Plus
Add Me To Your Circle!
Twitter
Add my twitter ('_')
Facebook
Add My Facebook
- Jutawan MLM Jom Kaji MLM anda - credit to Dayz Hidayat for template